مجله

۱۰ مدل از بهترین تشک خوشخواب

ما در این مطلب ضمن معرفی ده مدل از بهترین تشک خوشخواب، شما را با اهمیت خواب و تشک خواب و نقش آن در سلامت آشنا خواهیم ساخت پس ما را تا انتهای مطلب همراهی فرمایید.

اهمیت تشک خوشخواب

شاید برایتان عجیب باشد که تشک خواب از اهمیت بالایی برخوردار باشد، اما باید به شما بگوییم تاثیراتی که تشک خواب خوب بر سلامت یک سوم از زندگی ما می گذارد باورنکردنی است و در واقع می توان گفت سهم عظیمی را در سلامت ما ایفا می کند. پس باید بهترین تشک خوشخواب را برای خود انتخاب کرد.

خواب از جمله عوامل مهم و ضروری برای سلامت هر فرد است. اهمیت خواب را زمانی متوجه می شویم که به هر دلیلی دچار بی خوابی یا کمبود خواب شویم و می بینیم که تا چه حد در داشتن احساس نشاط و سرحالی ما تاثیراتی منفی می گذارد. خواب مناسب و کافی، علاوه بر از بین بردن خستگی های روزمره فواید بسیار زیادی دارد از جمله:

افزایش تمرکز افراد در طول روز

داشتن انرژی کافی
سلامت و شادابی پوست و جلوگیری از پیری زودرس پوست
کاهش استرس و درمان افسردگی
بازسازی سیستم عصبی
بهتر شدن عملکرد سیستم دفاعی و ایمنی بدن
افزایش طول عمر
کاهش بیماری های قلبی
ترشح هورمون رشد
جلوگیری از چاقی
کارکرد بهتر حافظه
استراحت دادن به اعضایی چون چشم ها، دست ها و پاها

هر چه کیفیت خواب بیشتر باشد به همان نسبت بر سلامت، سطح انرژی و …، تاثیر بهتری خواهد گذاشت. حال چه عواملی در کیفیت خواب ما موثر است؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که این عوامل به دو دسته ی کلی تقسیم می شوند: عوامل بیرونی و عوامل درونی.

عوامل درونی موثر بر کیفیت خواب افراد عبارتند از:

بیماری هایی که در خواب افراد اختلال ایجاد می کند.
حساسیت افراد به عوامل بیرونی ( که در ادامه اشاره خواهیم کرد)
زمان و میزان خواب
استرس و تنش های فردی

عوامل بیرونی ای کیفیت خواب ما را تحت الشعاع خود قرار می دهد عبارتند از:

سر و صدای موجود در محیط
دمای مناسب محیط
تجهیزات و وسایل مورد نیاز برای خواب مثل بالشت، پتو و تشک خواب

که ما در ادامه به بررسی نقش مهم تشک خواب در داشتن یک خواب آرام و به دنبال آن داشتن سلامتی جسمی و روحی افراد می پردازیم و در نهایت ۱۰ نمونه از بهترین تشک خوشخواب را معرف حضورتان خواهیم کرد.

تصویر تشک

نقش تشک خواب بر سلامتی و خواب افراد

همانطور که اشاره شد برای داشتن خوابی کافی و مناسب، باید عوامل درونی و عوامل بیرونی را تا حد امکان فراهم کرد تا خوابی در کمال آرامش داشته باشیم. یکی از عوامل مهمی که در داشتن خواب خوب نقشی اساسی دارد، تشک خوشخواب است. بهترین تشک خوشخواب سبب می شود تا به هنگام خواب بدن ما در وضعیت راحتی قرار بگیرد و عضلات و اعضای بدن ما روی آن احساس خوب و راحتی داشته باشند. بهترین تشک خوشخواب، باعث می شود شما پس از بیدار شدن از خواب، احساس درد در ناحیه ی کمر و خستگی و کوفتگی را در کل بدن خود به هیچ عنوان احساس نکنید و در عوض حس، نشاط و شادابی را تجربه کنید چون همانطور که گفته شد، کیفیت تشک خواب در داشتن خوابی راحت از اهمیت بالایی برخوردار است و حتی در افزایش سطح هوشیاری افراد در طول روز نیز اثر دارد.

به طور کلی مبنای انتخاب بهترین تشک خوشخواب، احساس راحتی فرد روی آن است، برای مثال شما قصد خرید یک تشک خوب دارید و برای تست راحت بودن آن باید روی آن دراز بکشید تا بتوانید میزان راحتی آن را بسنجید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *